Bukan sekadar blog

Info

Adik bongsu hampir diculik dua lelaki India di R&R Temerloh

SEORANG lelaki berdepan detik cemas apabila adik bongsunya hampir diculik dua lelaki India ketika berhenti rehat di Kawasan Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Temerloh, semalam.

Menurut Tarmizi, ketika kejadian dia meninggalkan adik bongsunya sekejap di dalam kereta untuk pergi ke tandas.

Tetapi, mujurlah dia sempat berpesan kepada adiknya supaya mengunci semua pintu kereta.

Tidak lama selepas itu, datang dua lelaki India cuba untuk memecahkan pintu kereta menyebabkan adiknya ketakutan lalu menelefonnya yang berada di dalam tandas.

Tarmizi bergegas keluar dari tandas tetapi malangnya dua lelaki itu sudah melarikan diri.

Menurut adik Tarmizi, dua lelaki terbabit sebelum itu berada di meja sebelah ketika mereka sedang makan. Rupa-rupanya sejak mereka sampai di R&R itu, mereka sudah menjadi target kepada dua lelaki tersebut.

Sehubungan itu, Tarmizi berpesan kepada mana-mana anak perantau yang ingin pulang ke kampung agar lebih berhati-hati ketika singgah di mana-mana R&R.

Tambah Tarmizi, adik bongsunya mengalami trauma sehingga mengigau ekoran daripada kejadian yang mencemaskan itu.

Loading...

10 Comments

  1. Chakravarthy

    Woi! Kenapa nak tulis nama bangsa kat sini? You ingat orang bangsa lain tak buat jenayah ke? Kalau Melayu yang buat kenapa tak nak tulis kata 2 lelaki Melayu buat jenayah? Cuma tulis 2 lelaki je?
    Jangan cuba ungkitkan perasaan benci sesama rakyat Malaysia faham?!

    • Tasbihza

      Ko tu yg resis. . . Memang perkara benar nak sebut apa. . . Nak sebut bangsa lain kah klu tak tahu nama orang yg melakukan jenayah. . . .Klu melayu buat jenayah atau cina tak ada pun komen macam ko. . .Sebab kebenaran. . Supaya orang awam wajib berhati-hati. . Klu kena pada keluarga ko baru lah ko sedar. .

    • Syatesh Klang

      Kau lah bodoh…dah memang lelaki india. selama ni ada jer kes jenayah tulis bangsa, melayu kah cinakah..india kah etc. Duduk dalam guakah? Apa yang timbulkan kebencian, ke kau terasa . hati tisu betul.

    • Aku

      Jgn risau..itu lelaki negara india..kau tamil malaysia

    • AMK

      Lu xyah terasa… Org mention supaya hati2 dengan 2 lelaki paria tersebut. Bukan dengan semua India satu Malaysia.

    • Juhairijoe

      Relax le..dah 2 lelaki tu yg buat onar..nk sebut siapa?

    • Azoo

      Orait…nanti lepas ni kita tulis lelaki PARIA atau CAKLI

  2. Muhni Kasdan

    Malaysia sudah tidak selamat dibawah kerajaan PH yg didominasi oleh DAP..
    Rakyat tertekan dgn apa yg dijanjikan oleh PH semuanya palsu, terutama bantuan keewangan tidak seperti Kerajaan BN dahulu, Rakyat benar2 ikat perut.

    • Sanjay

      Muhni Kasdan jadi sekarang u sudah mula merompak ke sebab sudah tak ada bantuan percuma
      Seumur hidup mau makan free jee tak tau kerje kee

    • Sanjay

      And one more thing itu BN punyai orang nombor satu dan dua dan banyak lagi sampai hari ni belum habis lagi naik turun tangga makamah ada kah itu okay nampaknya u pun seperti dia orang juga lah cuma tau rembat harta rakyat

Leave a Reply