Bukan sekadar blog

Berita Utama

‘Minyak habis nak balik Kedah’ – Kisah pemuda tolak motosikal tengah panas di LPT2 tular

NIAT seorang pemuda menunggang motosikal dari Kedah ke Kuantan untuk mencari kerja berakhir dengan kekecewaan selepas dia ditipu rakan baiknya sendiri.

Selepas menyedari dirinya tertipu, pemuda itu akhirnya terpaksa pulang semula ke kampung.

Malangnya ketika melalui LPT2 dekat Kerteh, motosikal miliknya pula kehabisan minyak menyebabkan pemuda itu terpaksa menolak motosikal di bawah panas terik matahari.

Bagaimanapun, nasib menyebelahi dirinya apabila sepasang suami isteri yang secara kebetulan melalui lebuhraya tersebut memberikan bantuan dengan menumpang pemuda itu menaiki lori yang mereka bawa.

Kisah pemuda itu tular di media sosial selepas seorang wanita yang dikenali sebagai Mumy Aisy berkongsi di Facebook miliknya, semalam.

Sehingga kini, perkongsia tersebut telah mendapat 3,700 tanda suka dan lebih 900 komen yang rata-rata meluahkan simpati kepada pemuda tersebut.

Ikuti perkongsian Mumy Aisy di bawah:

Dari Kedah nak cari kawan nak kerja.. Kedah-Kuantan setibanya kawan tipu.. Balik sesat sampai Terengganu.. Allahu.. Minyak motor habis dari Kerteh, tolak tengah panas lit-lit nak balik Kedah entah bila harinya nak sampai..

Bila bertanya, “Takpela taknak menyusahkan.. saya tawakal je”

Suami tak cakap banyak terus ajak angkat masuk lori.. Sembang tanya nak balik Kedah.. Berbekalkan kudrat je tolak motor.. Di jalan Highway LPT yang sunyi tu.. Allahu.. Rupanya duit tak ada, berbekalkan RM 100 nak ke Kuantan bekerja sejak 3 hingga 4 hari lalu..

Terlalu lurus kau dik.. semoga selamat sampai balik.. kami pon tawakal tolong kau dik.. InsyaAllah cukup untuk kau berbuka dan selamat sampai kampung..

Sumber: Mumy Aisy

Loading...

Leave a Reply