Ku Lihat Langit Biru

Bukan sekadar blog

Berita Utama

Israel dilanda kebakaran besar, Netanyahu minta bantuan antarabangsa

BAITULMAQDIS – Israel kekal dalam keadaan amat berjaga-jaga, hari ini, selepas kebakaran hutan akibat cuaca kering memusnahkan kira-kira 40 buah rumah.

Tiada laporan kecederaan disebabkan kebakaran, semalam, ketika perkhidmatan kecemasan memindahkan penduduk yang berada dalam jajaran kebakaran di tengah negara itu.

Ketika bercakap dalam mesyuarat krisis, hari ini, Perdana Menteri Benjamin Netanyahu mengucapkan terima kasih kepada beberapa kerajaan asing yang membantu mengawal kebakaran itu.

Croatia, Cyprus, Greece dan Itali menghantar beberapa pesawat pemadam kebakaran, sementara Mesir menghantar dua helikopter.

Banyak jalan raya merentasi zon berbahaya di tengah Israel masih ditutup atas kebimbangan kebakaran mungkin kembali marak, ketika cuaca panas luar biasa.

Difahamkan, suhu sudah mencecah sehingga 40 darjah Celsius di kebanyakan kawasan negara itu, sejak beberapa hari lalu. – AFP

Loading...

74 Comments

  1. AAMS

    Serve you right. May God continue burning your country till Israel diminished in this world.

    • AntiServe

      Serve atok kau!Dia ada kacau kau tidor ke?

      • afiqbb

        dia kacau/bunuh umat islam di palestin

        • YESUS / IMAM MAHADI

          Semua itu Adalah SANDIWARA DI DUNIA …Yang Asal Nya Hanya 1 Sebuah KEPURAAN …ia Yang Asal nya Diduduki atas satu NAMA yang ingin dibangkitkan …SATU PLAN SANDIWARA Yang ASAL NYA Dibuat dan di ATUR OLEH SANG PARA Terawal …Iaitu Datu NAMA GURU PADERI KRISTIAN TERTUA …MANUSIA TAK PERNAH TAHU SANDIWARA YANG BERLAKU

      • antiisrael

        ko dah knp??btul lar dia cakap tu..memg deserve isreal kena camtu..org paletin brp ramai dah mati..org pompuan bdk kecik..semua dia bunuh sapa jer yg pegi tlg umat islam..xdea kn??sapa jer brani??xdea kn??tlg bgi makanan..tlg hntg batuan perang ade x??sapa jer hntar ..Allah jgk yg hntr..kita sesama manusia..sesama islam semua mampu tgk jer..

        • YESUS / IMAM MAHADI

          SEBUAH SANDIWARA DUNIA Yang ASAL NYA Tiada …DI ADAKAN Menjadi sebuah SANDIWARA Tujuan hanya ingin mencetuskan Sebuah NAMA Yang Di NANTI Kan yang Di TUNGGU TUNGGU…Itu Semua dan SEGALA di rancang AWAL ..SATU PLAN Dilakarkan oleh SANG TERTUA PADERI ..iaitu AHLI.KITAB

      • AntiServePuki

        kepala butoh kau

        • Red zone

          Pukimak kau pro Israel.. Israel negara haram .. orang Israel harus mampus semua.. anjing..

    • YESUS / IMAM MAHADI

      Sandiwara DUNIA PADERI TERTUA

  2. jasmine

    alhamdulillah

    • mnmn

      Persediaan Allah sediakan utk kekal duduk di neraka nanti. Api neraka panasnya lebih lagi berganda2 dari 40 degree tu. Negara yg dinamakan israel tu asalnya kepunyaan orang palestin Dan kena ceroboh oleh penduduk sekarang serve you right duduk dlm api.

    • Fitri

      Alhamdullilah wa syukurillah ya allah ternyata terjawab juga yaallah
      Sujud syukur😂😂😂

  3. Kita

    Alhamdulliah

  4. Andy

    Krna azab..alhamdulillah ya allah

    • Sang Pendusta

      Semoga kebakaran ke atas Israel terus kekal terbakar.Bangsat Kau Israel dan sekutunya!!!!!

      • YESUS / IMAM MAHADI

        Semua itu SANDIWARA DUNIA ..Asal Sebuah SANDIWARA PARA PADERI TERTUA …

  5. Love

    HAHHHAHHHHHAHHHHAHHHHAHHHHAHAHHHHHHHAHHHHHAHHHA♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

  6. israhellllisrealsatan

    padan muker jahat sangat rampas negara palestin

  7. Syukurlahhh

  8. Liaa

    Alhamdulillah

  9. Silvia

    Setiap perbuatan akan kembali pada yg melakukan,Alhamdulillah semoga mereka cepat diberi hidayah oleh Allah swt…

  10. Biar tahu rasa tu

  11. Maryam

    Tentera Allah dah datang….

  12. Erni musdiani

    Teguran buat israel karna sering membuat api di palestina

  13. Dhika

    Alhadulillah…good news,i hope this burning untill next year and next years…

  14. Mitsuki

    Awowkwkw mamposs

  15. Alhamdulillah

  16. Abdul Hadi

    Alfatihah 3x for palestine after Magrib Pray

  17. Raden

    Alhamdulillah SEMOGA ludes terbakar sekalian sama perdana menteri x

  18. Ahmed

    Alhamdulillah

  19. mangapul77

    kalian mau coment baca sejarah dong,jgn jadi org bodoh

    Sunat adalah tanda perjanjian Abraham dengan Allah yg isi perjanjiannya:
    1. TUHAN jadi Allah bagi Abraham dan keturunannya, bukan allah-allah bangsa Kanaan.
    2. Bangsa Israel akan masuk ke tanah Kanaan dan memiliki tanah itu.
    Yesus adalah org Yahudi jelas Dia harus menaati peraturan Taurat dan Perjanjian sunat dlm bangsa Israel.
    Dia adalah Firman Allah yg menjadi manusia. Dan dalam keadaan-Nya sebagai manusia, Dia juga harus memenuhi segala tuntutan hukum Taurat dan juga perjanjian sunat antara Allah dan Abraham, karena Yesus adalah org Israel yang ada di tanah perjanjian.
    Umat Kristen boleh sunat boleh juga enggak. Jadi dln iman Kristen, sunat bukanlah wajib tapi SUNNAH, karena keselamatan dan jaminan masuk surga bukan karena sunat tapi iman dlm tubuh dan darah Yesus.
    Umat Kristen dari bangsa Yahudi jelas harus disunat karena sunat menjadi bagian dari tradisi bangsa israel sekalipun sunat bukanlah tanda keselamatan dan umat Kristen dari bangsa non-Yahudi sunat tidak diharuskan.
    Coba baca dari ayat 7 dan 8 biar paham konteksnya
    17:7 Aku akan mengadakan perjanjian antara Aku dan engkau serta keturunanmu turun-temurun menjadi perjanjian yang kekal, supaya Aku menjadi Allahmu dan Allah keturunanmu.
    17:8 Kepadamu dan kepada keturunanmu akan Kuberikan negeri ini yang kaudiami sebagai orang asing, yakni seluruh tanah Kanaan akan Kuberikan menjadi milikmu untuk selama-lamanya; dan Aku akan menjadi Allah mereka.”

    Inti Perjanjian sunat antara Allah dan Abraham jelas:
    1. Keturunan Abraham melalui Ishak dan Yakub, Israel akan masuk tanah kanaan dan memilikinya.
    2. TUHAN Pencipta menjadi Allah bangsa Israel.

    (SUNAT TANDA PERJANJIAN ALLAH BAHWA ALLAH AKAN MEMBERIKAN TANAH KANAN,TANAH TMP ORG FILISTIN)
    Coba baca dari ayat 7 dan 8 biar paham konteksnya
    17:7 Aku akan mengadakan perjanjian antara Aku dan engkau serta keturunanmu turun-temurun menjadi perjanjian yang kekal, supaya Aku menjadi Allahmu dan Allah keturunanmu.
    17:8 Kepadamu dan kepada keturunanmu akan Kuberikan negeri ini yang kaudiami sebagai orang asing, yakni seluruh tanah Kanaan akan Kuberikan menjadi milikmu untuk selama-lamanya; dan Aku akan menjadi Allah mereka.”

    Inti Perjanjian sunat antara Allah dan Abraham jelas:
    1. Keturunan Abraham melalui Ishak dan Yakub, Israel akan masuk tanah kanaan dan memilikinya.
    2. TUHAN Pencipta menjadi Allah bangsa Israel.

    Agama Yahudi (Judaisme) juga disunat dan org Kristen juga banyak yg disunat sekalipun tdk wajib bagi yg non-Yahudi. Dlm Islam, Abu Jahal pun disunat tapi apa artinya dia mengamalkan ajaran Ibrahim lewat tindakannya??? Kalau cuma sunat, hewan juga ada yg sunat kok (dikebiri).

  20. Andriana

    Palestina gk ada yg nolongin, pdhl israel jelas2 mau ngerampas tanah palestina dan berbuat kejahatan kemanusiaan disana. Anak2 kecil dan ibu hamil dibunuh dan disiksa, kemana ya mata dunia tertuju ?

    • Nashir bin Omar

      Mana ada tuhan bertubuh manusia.Allah itu zat yang maha esa.Tiada dua tiada tiga.tiada anak dan diperanakkan.Mana mungkin jesus adalah ruh tuhan.boleh makan minum pulak tu.kelakarlah lu.kepercayaan apa ni lu pegang.masih bisa percaya akan kebohongan yg paderi kalian buat dlm mengubah kita injil.sehinggakan terpedaya begitu teruk.Masuklah Islam .Afama penyelamat.Carilah kebenaran didalam Islam.Buat kajian.

  21. hardi

    الحمد لله رب العلمين

  22. Agus

    mangapul77,..perlu diketahui,..orang yahudi, nasrani, dan orang kafir lainnya,…kalian itu disampaikan kebenaran atau tidak,..sama saja bagi kalian,..tetap saja tidak mau beriman dan mengikuti kebenaran yg dibawa oleh Musa, Isa Almasih dan Muhamad SAW…kalian tetap pada pendirian dalam kekafiran,…smoga Allah memberikan hidayah kpd siapa yg Dia kehendaki

  23. Syamsul huda

    Alhamdulillah ya Allah,kau ingat hao israel laknatullah ketika kau katakan Tuhan ummat islampun takut pada serain kalian,ini baru sebutir jagung yg diturunkan Allah yang maha kaya dan kuat kau sudah merek dasar laknat banci kau israel

  24. MUHAMAD YASSIN BIN ISMAIL

    Ini tanda tanda kuasa Allah terhadap kezilaman yg dilakukan oleh Israil terhadap Plastine yang tidak berdosa.ini mini amaran Allah dan akan turunnya ImamMahadi seperti mana yang ditajuti oleh Yahudi.

  25. Beloh

    Habislah israel

  26. Wes

    Baru api dunia sudah mngelabah. Ko hebat ko padamlh sdiri.

  27. Ilyas

    Alhamdulillah

  28. Bmi94

    Mampus situ kau israel laknat….

  29. Cewi24

    Alhamdulillah setiap perbuatan ada balasannya😇 saya sangat brsyukur

  30. Elize

    Azab KARMA

  31. Karma is real

  32. Heru

    Alhamdulillah ya Allah..ratakanlah israel ya Allah..sisakan 1 aja manusia nya sebgai saksi kebesaranmu.amin

    • sain

      Kalo bagi ku jagan di sisain walau pun cuman 1 org…karna mereka gk pernah percaya kuasa Allah.nabi musa aja mereka zolimin.jadi ratakan se rata2 nya negara itu ya Allah aamiin

  33. Diya

    Alhamdulillah , kasiannn delooh

  34. Diya

    Bru ini liat ad bncana, w nda ad kasian2 nya aowoakaok

  35. Alhamdulillah,semoga semuanya terbakar,jangan smpai adayg tertinggal,satu kertas pun,amiiiiin

    • Danti ulan nasrillah

      Alloh sudah bosan melihat tingkah laku orang orang Israel…😠

  36. Agogo

    Alhamdulillah…. semoga diazab lg dasyat… Aamiin.

  37. AHMAD BIN ABDULLAH

    BUTHOH LU PUNYAS BAPAK LAA.. BANGANG!!! LU APASAL `!!?? ISREAL ZIONIS TU KETURUNAN LU PUNYAS BAPAK KE BANGANG!!!, BODOHH`!!!? SE SEBODOH NYA`!!!?

  38. Sain

    Doa ku terkabul ya Allah terimakasih atas kebakaran yg Allah berikan di negara jahanam itu aamiin ya Allah

  39. Kurang mantap gak kahabisan meluap kurang luas sedikit tidak gua bangga dengan kebakaran ni tapi kurang puas kurang luas kurang viral

  40. Mar

    Semoga kebakaran dan apa saja musibah yg besar2 akan melanda Israel.tmksh Allah….Syukur sgt2…

  41. Mama

    ALHAMDULILLAH🤲TERIMAKASIH YA ALLAH.PERBANYAK KN LAH LAGI MUSIBAH KE ATAS ISRAEL YA ALLAH.MUSNAH KN LAH NEGARA NYA DLM KEBAKARAN MAHA HEBAT INI.MAJU KN TERUS ASKAR API MU YA ALLAH.JGN TERPADAM SEBLM MUSNAH SELURUH NYA.AAMIIN3🤲.

  42. Hamba Allah

    Alhamdulilah semoga apinya lebih besar lagi membakar seluruh negara israel, amin
    Mukjizat dan kebesaran Allah telah dtg ini adalah api dunia, bagaimana nanti api neraka wahai israel apakah kalian tidak takut ???… Api neraka sudah menunggu kalian

  43. Juki

    Alhamdulilah wasyukurillah

  44. yang Ridhorbx

    Mamposss lo israell,Gua boikot smuaaaa Barang haram luuu

  45. Marsal

    Alahamdulillah.. mampos Israel

  46. Rifky mulyono

    alhamdulilah ya allah semoga api mu terus membakar para biadap itu

Leave a Reply

Theme by Anders Norén