Bukan sekadar blog

Hiburan

‘Kalau tiada artis, buka TV tengok berita je la 24 jam’

Susulan lanjutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), hangat diperkatakan apabila ada segelintir artis meluahkan pendapat mengenai penggiat seni terjejas apabila terpaksa menghentikan segala aktiviti mereka.

Bagaimanapun, kenyataan itu menimbulkan rasa kurang senang netizen yang berpendapat ramai artis menunjuk kemewahan tetapi boleh pula mahu meminta bantuan daripada kerajaan.

Tidak kurang juga ada yang bertanyakan apakah sumbangan artis untuk mendapat bantuan.

Isu hangat tersebut turut mendapat perhatian bekas peserta Akademi Fantasia musim pertama, Khai dan Rosma yang mengatakan artis juga perlu diberi bantuan kerana mereka menghiburkan rakyat Malaysia.

Kata mereka lagi, jika tiada para artis tiada langsung rancangan hiburan dan yang hanya ada hanyalah berita 24 jam.

Malah, tanpa artis tiada lagu raya berkumandang ketika hari raya. Khai dan Rosma turut meluahkan rasa kesal apabila semua pihak melupakan para artis apabila mereka memerlukan.

Terdahulu, Black Hanifah dan Tomok menjadi mangsa kecaman netizen yang mempertikaikan tindakan mereka meminta kerajaan agar tidak melupakan golongan penggiat seni.

Bagaimanapun, Black menjelaskan kenyataannya bukan untuk dirinya tetapi disuarakan bagi mewakili penggiat seni lein khususnya di belakang tabir dan artis veteran.

Loading...

18 Comments

  1. Penasihat Jualan

    Org lain pun kena PKP gak tapi takde la jadi bangang sgt cam artis2 yg terlibat ni. Tau tak golongan B40 & M40 tu apa?
    PM da umumkan golongan yg layak mendpt bantuan x kira la ko artis ke bkn artis ke..takde pilih kasih..takde yg terkecuali..
    Dr & nurse yg gadaikan nyawa tu pun dpt 600 je sebln, ni ko yg kat IG tayang brg2 mewah, branded, bercuti luar negara bagai mintak smpi 3k sebln…ehhhhh…bnyk cantik..agak2 la..
    Baghal tul..!!!

    • Merah

      Rm400 dinaikkan rm600 tuk elaun..so kenaikan rm200 je..itu pun mereka xbising pun

    • amat nugget

      semoga bodoh tu pupus bersama covid-19 nnti ya

  2. Kolleng

    🤣🤣🤣🤣🤣
    Sila meninggal.
    X kesah pun kalau macam ko seja.

  3. rockoi

    alhamdulillah, moga2 tiada hiburan lagi.. suka sukaaa

  4. Rajip

    Ishh3x, artis memerlukan. What a funny joke. Nauseating.

  5. Haffadzi che rose

    Elok juga tak ada artis…sbb byk lagi hiburan…contohnya…membaca buku…membuat buku…bertukang…berkebun…hobi itu pun satu hiburan…malah tanpa ada penyanyi atau pelakon…lagu dan nyayian tetap ada…lakonan tetap ada…sekian harap cari karier lain…

  6. Hadi

    Tajuk tu menimbul fitnah… takde pulak dia tulis macam tu… ermmm menambah nambah je…

  7. Tun teja

    Artis elok cari kerja lain.. .kerja la utk cari saham akhirat. Saya lg sokong klu artis sebegini pupus….korg pun glamer takat di astro je pun

  8. PeminatRetisKoreaSebabRetisKoreaDermawan

    Sendu. Xlayan pun movie ke drama melayu mbosankan. Lg demand ngat org hadap ke nk tgk retis melayu ni. Ad peminat femes la ko. Xd peminat ko bkn sape2 pn. Sedar la.Peminat bagi rating korang baik. Klau peninat dah hilang nasib korang la.

  9. Mohamad Hafiz

    I don’t need entertainment from Malaysian celebrities to be happy. Damn lame!

  10. zack

    bgs2. xnak pon tgk drama tah pape. sabtu ahad pg2 cite kartun pon xde. asyik2 drama bodoh je. ingt suka? pastu ngemis mintak simpati. cr keje lain jela

  11. Hazama Mohid

    Kembalikan siaran2 tahun 2000s, tak mau lagi drama2 yang merosakkan akidah terutama kanak2. drama kul 7ptg? wei tu maghrib waktu sembahyang. tiap kali duk siar drama macam tu kul 7ptg korang tak rasa ke siapa dok tengok time tu jadi lalai, lupa solat dan seumpama dengannya? berapa ramai orang dalam malaysia korang nak tanggung dosa dorang semua semata2 drama kul 7ptg yg tak berfaedah. storyline sama ja dari mula sampai habis

    tahun dulu2 macam zaman cerita aksi karya Zul Yahya, PEPAYA, mcm2 itu bru nama hiburan, kepala hotaknya hiburan dok drama drama drama… duit berjuta2 lpas PKP dok minta2 sumbangan, tgk artis korea walaupun dorang plastik tp dorang kaya cmna pun sekarang berlumba2 derma. Artis Malaysia? Ya berlumba2 juga tapi dh mcm pengemis dah meminta2. mana jasa artis nya?? kalau dah berJASA SANGAT la tunjukkan la jasa anda! 5 huruf ja pun. DERMA! Derma anda orang akan ingat sampai akhirat. korang2 yg artis dok minta2.. ini kami yang gaji pun xseberapa kena paksa kerja lagi dalam keadaan PKP lagi, KORANG TAK TERFIKIR NAK JADI FRONTLINE KE?? ingat senang ke kami2 nak kerja time2 cmni? kena gadai masa bersama keluarga hadap orang sakit sana sini, yang berdegil pun satu benak kebodohan hakiki, ingat sekor dua ka dok jaga? beribu!! beribu orang tau!! ko artis tak kesian kami ka ha?? ko artis rasa dah macam menteri sangat ka? ko artis ada bagi apa2 sumbangan kepada negara ka?? kalau rasa nak sumbangkan mari !! mari dok sekali bersama kami, Barisan Hadapan!! tunjukkan yang ko artis turut bersama barisan hadapan untuk negara. aku cabar semua artis yg dok meminta2 ni. mari la!! takut covid jangkit?? alaa tkut la tu!! aku cabar semua artis satu Malaysia!! Sertai Barisan Hadapan dengan kami, rasa sendiri betapa susah senang nya hidup kami, cabaran kami, dalam usaha membangunkan negara tercinta. BUANG DRAMA BODO KORANG SAT, COVID TAK KIRA SAPA PUN KORANG ARTIS KA KORANG MENTERI KA. MARI LA !! TAKUT SANGAT DOK RUMAH GOYANG KAKI GOYANG TELOR !! MARI DOK SEKALI DENGAN KAMI LA DI BARISAN DEPAN NI !!

  12. Insankerdil

    Lantak koranglah,,korang artis,buat biznes senang je nak laku.x pyh dah nk bantuan dr gov.
    Duit korang dah lebih dr mampu.tapi kalu korang xd pun xpe.kita pun bukan minat awok pun.

  13. bizonr6gamer12

    sorry la bukan peminat drama melayu…

  14. Jo

    Malaysian artist, Malaysian trash. Music like shit, acting like shit, dressing like pondan bastard shit, school dropout. Cheap and lousy cannot make it to international screen

  15. Zack Syawal

    Xde hiburan lg bagus…aman rasanya.
    Paling takut bila azan xkedengaran lg…itu yg patut dirisaukn.

  16. Jono jokorowoyo

    Pergi mampos

Leave a Reply